نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟
سرخط خبرها

بازی تاج و میثاقی، بازنده‌های این روزهای فوتبال ایران

  • کد خبر: ۲۹۸۷۰
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
بازی تاج و میثاقی، بازنده‌های این روزهای فوتبال ایران
روایتی از مناظره تاج و میثاقی که هر دو را با آماج انتقادات مردم روبه رو کرد.
علی‌بنی شیخ‌الاسلامی/شهرآرانیوز - دوشنبه‌شب برنامه «فوتبال برتر» با حضور مهدی تاج پس از مدت‌ها پربیننده و البته جذاب شده بود؛ جایی که رئیس فدراسیون سابق بعد از ماه‌ها انتقاد درباره ماجرای قرارداد ویلموتس سرانجام به یک برنامه زنده پرطرف‌دار ورزشی آمد تا در مقابل میثاقی دوئل جذابی را رقم بزنند، دوئلی که به شیوه برنامه ۹۰ دیالوگ‌های جذابی هم داشت؛ ازجایی‌که تاج به میثاقی طعنه زد که نمی‌تواند مثل فردوسی‌پور شود، چون هم مطلع بود و هم مستقل تا آنجا که میثاقی به تاج گفت عادت به انتقاد ندارد، چون با کمک برخی رسانه‌ها همیشه یک سپر دفاعی برای خود در فدراسیون داشته که کسی نمی‌توانسته است از او انتقاد کند.
 
جدال این دو که تا ساعت یک بامداد طول کشید، آن‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت و تقریبا همه بخش‌های گفت‌وگوی این دو لحظاتی بعد از پایان برنامه در فضای مجازی دردسترس بود. اما یکی از بخش‌های جذاب و البته مبهم مصاحبه میثاقی با تاج درباره بهروز زنجانی بود؛ شخصی که گفته شد تنهاکسی بوده که به‌همراه تاج در جلسه مذاکره با ویلموتس در بلژیک حضور داشته است، فردی که میثاقی به حضورش در این جلسه ایراد گرفت و تاج گفت او فردی مطلع است و از جیبش برای تیم ملی خرج می‌کند. ماجرای بهروز زنجانی در این برنامه زیاد باز نشد و برای خیلی‌ها حالا این پرسش به‌وجود آمده است که این آدم دقیقا کیست و چه‌کاره است؟ آدمی مرموز و کاملا در حاشیه که حتی عکسی هم از او پیدا نمی‌شود.

رفیق کی‌روش یا معرف ویلموتس؟
مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال، در برنامه فوتبال برتر به صراحت گفت بهروز زنجانی در سفر به بلژیک و مذاکره با مارک ویلموتس همراه او بوده است.
حضور او در فوتبال برای خیلی‌ها جای سؤال است؛ درحالی‌که هیچ سِمت رسمی در فدراسیون فوتبال و تیم ملی نداشته است. البته در سال‌های گذشته بودند افراد مشابهی که در کنار تیم ملی بودند، اما هیچ‌گاه حضور آن‌ها این‌قدر پنهانی نبوده است. نمونه‌اش هوشنگ مقدس، ایرانی مقیم دبی، که در برهه‌ای سرپرست تیم ملی بود. مدیران فدراسیون فوتبال به دفعات درباره او مصاحبه کردند و گفتند حضور هوشنگ مقدس در کنار تیم ملی، بیشتر به سود تیم ملی بوده است تا این شخص، چراکه از جیب برای تیم ملی هزینه می‌کرد و در شرایط تحریم بار‌ها و بار‌ها به کمک فدراسیون فوتبال آمد.
 
اما بهروز زنجانی کیست؟ بعد از حضور امید نمازی در کادر فنی تیم ملی، او به فدراسیون فوتبال و کارلوس کی‌روش معرفی شد. زنجانی که خود را ساکن آمریکا و بیزینس‌من معرفی کرد، در شروع آشنایی با کارلوس کی‌روش مدعی شد در شرایطی که تیم ملی با بحران مالی مواجه است، می‌تواند به تیم ملی کمک کند. او با سفرای اروپایی در تهران هم ارتباط خوبی داشت و به کارلوس کی‌روش می‌گفت می‌تواند در تدوین برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی، کمک‌حال فوتبال ایران باشد. بهروز زنجانی مدعی شد در تهران شرکت واردات و صادرات دارد. اعتماد کارلوس کی‌روش به بهروز زنجانی حضور این شخص را در تیم ملی و همچنین فدراسیون فوتبال پر‌رنگ‌تر کرد، تاجایی‌که بعد از اخراج آرین قاسمی در دبی گفته شد او مترجم تیم ملی شده است.
 
یکی از رستوران‌های بنام تهران، پاتوق کارلوس کی‌روش و بهروز زنجانی بود و نزدیکی او به کارلوس کی‌روش موجب شد آرین قاسمی، امید نمازی و حتی برانکو اختلاف خود با کارلوس کی‌روش را به بهروز زنجانی ربط دهند. نکته جالب درباره زنجانی این است که به‌شدت از دوربین و رسانه‌ها فراری است و عکسی از او در کنار کی‌روش یا تیم ملی پیدا نمی‌شود؛ حتی در حضور گاه گاه او در تمرینات تیم ملی نیز او از عکس‌گرفتن و در تیررس عکاسان قرار‌گرفتن فرار می‌کرد.

حضور زنجانی در فوتبال
تاج در برنامه فوتبال برتر گفت که زنجانی برای دیدن بازی‌های تیم ملی از جیب خودش بلیت می‌خرد، اما خیلی‌ها شاید ندانند همین آدم چگونه و با چه ترفندی به تیم ملی نزدیک شده است. بهروز زنجانی از سال۱۳۹۱ به فدراسیون فوتبال ایران وصل شد. داستان از یک ضیافت شام و میهمانی خصوصی فروش فرش برای سفرای اروپایی در ایران آغاز شده بود. احد عظیم‌زاده، تاجر نامدار فرش ایرانی، سال۱۳۹۱ خورشیدی میهمانی باشکوهی برای سفرای اروپایی حاضر در ایران ترتیب داد. سفیر وقت کشور پرتغال از کارلوس کی‌روش و دستیارانش یعنی دن گاسپار و آنتونیو سیموئز دعوت کرد تا او را در این ضیافت همراهی کنند.
 
در همان ضیافت برای اولین‌بار بهروز زنجانی رونمایی می‌شود. او واسطه احد عظیم‌زاده و سفرای پرتغالی بود؛ مردی جوان و حدودا سی‌ساله که خودش را بوروس معرفی می‌کرد و مدعی بود قادر به صحبت‌کردن به زبان فارسی نیست، اما اصلیتی از شهر تبریز داشت. بهروز زنجانی از همان‌جا با کارلوس کی‌روش آشنا می‌شود، او را به خانه‌اش دعوت می‌کند، خودش و پدرش را تاجر و شریک سفرای اروپایی در ایران معرفی می‌کند و مدعی می‌شود که قادر است هم برای فدراسیون فوتبال، هم برای تیم ملی و هم برای شخص کارلوس کی‌روش، اسپانسر‌های مالی جذب کند.
 
اما سؤال مهم و اساسی اینجاست که چرا بهروز زنجانی بعد از خداحافظی کارلوس کی‌روش باز هم در فدراسیون فوتبال حاضر می‌شد و در زمان عقد قرارداد با مارک ویلموتس در کنار پیمان سعادت، سفیر ایران در بلژیک، دیده شد؟ خبرگزاری تسنیم دراین‌باره مدعی شده مرکز فرهنگی ایران‌- هلند که مارک ویلموتس را به وزیر ورزش و جوانان معرفی کرد، دراختیار بهروز زنجانی است؛ حتی برخی مدعی شده‌اند عزل کارلوس کی‌روش و به‌کار‌گیری مارک ویلموتس یک نقشه مشترک بوده است ازسوی منتقدان وی در تهران و بهروز زنجانی.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->